Rabu, 23 November 2011

Cylinder Head Porting is a process where u do some modification to  the cylinder head to allow larger volume of air into an internal combustion engine compare to the stock factory manufactured engine. The manufactured cylinder head are usually a suboptimal due to design, manufacturing or cost constraints. Porting the cylinder head will allow more air to enter/exit the combustion chamber thus enhancing your engine output.

 Porting Kepala silinder adalah proses di mana kamu melakukan beberapa modifikasi pada kepala silinder untuk meningkatkan volume udara di ruang bakar mesin dalam artian merubah setingan pabrik. Kepala silinder biasanya diproduksi secara suboptimal karena kendala desain, manufaktur atau biaya. Porting kepala silinder akan memungkinkan lebih banyak udara masuk / keluar dari ruang pembakaran sehingga meningkatkan output mesin Anda.


Port n Polished CAMPRO CPS cylinder head
Pelabuhan n Dipoles CAMPRO CPS kepala silinder


Smoothly done Valve Seat
 Mudah dalam pengaturan Dudukan Katup
Daily human experience with air gives the impression that air is light and nearly non-existent as we move slowly through it. However, an engine running at high speed experiences a totally different substance. In that context, air can be thought of as thick, sticky, elastic, gooey and heavy. Pumping it is a major problem for engines running at speed so head porting helps to alleviate this.

 Pengalaman manusia setiap hari dengan udara memberi kesan bahwa udara ringan dan hampir tak ada pergerakan (bergerak perlahan-lahan) melalui itu. Namun, mesin berjalan pada kecepatan tinggi mengalami substansi yang sama sekali berbeda. Dalam konteks itu, udara dapat dianggap sebagai tebal, lengket, elastis, lengket dan berat. Pemompaan itu adalah masalah utama bagi mesin yang bekerja pada kecepatan tinggi port kepala sehingga membantu untuk meringankan ini.


View of the Exhaust Side
 Lihat dari  Sisi Exhaust
View of the Intake side
 Lihat dari sisi Intake


There are a few stages of porting and polish. You can refer to your mechanics on what the stages are. Normally the third stage of porting and polish is for race cars or exteme modders. Race cars will need massive volume of air into the cylinder head so that it can burn more fuel.

 
Ada beberapa tahap porting dan polish. Anda dapat merujuk ke mekanik Anda pada apa tahap-tahap yang. Biasanya tahap ketiga port dan polish untuk mobil balap atau modders exteme. Mobil balap akan membutuhkan volume besar dari udara ke dalam kepala silinder sehingga dapat membakar lebih banyak bahan bakar.


Yang Berhubungan 

0 comments:

Posting Komentar

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!